تلویزیون هوشمند یا غیر هوشمند

 

در هنگام خرید تلویزیون صد در صد این سوال را از شما خواهند پرسید که تلویزیون هوشمند می خواهید یا غیر هوشمند؟

 

تلویزیون هوشمند دستگاهی است که می‌ تواند به اینترنت متصل شود، سیستم عامل خاص خود را دارد و ویژگی‌ هایی مانند پخش مستقیم فیلم و وبگردی را ارائه می‌ دهد. دسترسی تلویزیون‌ های هوشمند به اینترنت یکی از اصلی‌ ترین خصوصیات و یکی از مهم‌ ترین تفاوت‌ های این دستگاه ها با تلویزیون‌ های عادی است. به کمک قابلیت اتصال به اینترنت تلویزیون‌ های هوشمند، کاربران می‌ توانند به اپلیکیشن‌ های کاربردی زیادی همچون نتفلیکس، یوتیوب و فیس بوک دسترسی داشته باشند که این موضوع یکی دیگر از دلایل محبوبیت این تلویزیون‌ ها می باشد.

گام ششم: کیفیت صدا

 

در هنگام خرید تلویزیون حتماً به کیفیت صدای تلویزیون هم توجه داشته باشید؛ چرا که صدا به اندازه تصویر و بیشتر از آن مهم است. اما اگر تلویزیون انتخابی شما کیفیت صدای بالایی نداشت اصلا نگران نباشید چرا که شما می توانید برای افزایش صدای تلویزیون، سیستم‌ های صوتی جداگانه‌ ای تحت عنوان سینمای خانگی یا ساند بار را خریداری کنید.

گام هفتم: درگاه (Port) برای اتصال دستگاه های دیگر

 

دستگاه هایی را در نظر بگیرید که قرار است به طور هم‌ زمان به تلویزیون متصل کنید. از مهم‌ترین آن ها، پورت HDMI است، دستگاه‌ هایی مثل کنسول‌ های بازی، پخش‌کننده های DVD و سینماهای خانگی به درگاه HDMI نیاز دارند.

https://shorturl.at/oqxzP

حتی اگر بخواهید لپ‌ تاپ یا کامپیوتر تان را به تلویزیون متصل کنید، باز هم به درگاه HDMI نیاز دارید؛ بنابراین باید به تعداد درگاه‌های HDMI دقت کنید. پورت مهم بعدی که باید به آن توجه کنید، درگاه USB است. شما برای اتصال دوربین عکاسی، هارد اکسترنال و فلش مموری به این پورت نیاز پیدا خواهید کرد.

گام هشتم: رزولوشن تلویزیون

 

همه‌ ما دوست داریم تصاویر را در واقعی‌ ترین حالت خود تماشا کنیم. به بیان ساده رزولوشن نشان دهنده‌ تعداد پیسکل‌ های نمایشگر است و هر چقدر که رزولوشن بیشتر باشد به طبع تعداد پیکسل بیشتر شده و شارپنس و کنتراست و همه‌ جزئیات افزایش پیدا می‌ کند. پس به طور کلی همیشه رزولوشن بالاتر یعنی کیفیت‌ بیشتر!

 

اگر هر اینچ از یک تلویزیون را در نظر بگیریم هرچقدر که رزولوشن بیشتر باشد تعداد پیسکل بیشتری در این یک اینچ قرار می‌ گیرد و این یعنی برای نمایش محتوا و همچنین متن و … تعداد پیسکل بیشتری آن محتوا را نمایش می‌ دهد. هر چقدر که پیسکل‌ های بیشتری در نمایش یک سوژه دخیل باشند سوژه با جزئیات ریز تر و با کیفیت‌ تر دیده می‌ شود.

گام نهم: برخورداری از فناوری HDR

 

خوشبختانه امروزه اکثر تلویزیون ها از فناوری HDR پشتیبانی می کنند. تلویزیونی که از فناوری HDR برخوردار باشد طیف رنگی بیشتر، کنتراست تصویر و روشنایی بهتری را ارائه میدهد. تلویزیون های HD و Full HD فاقد این فناوری هستند و آن را تنها می توانید در تلویزیون 4K و 8K مشاهده کنید.

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.chiyab.ir/

http://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fchiyab.ir/

تکنولوژی HDR یا High Dynamic Range باعث افزایش کنتراست، تنظیم درخشندگی، تنظیم تاریکی و رنگ تصاویر می شود تا شاهد جزئیات بهتر و بیشتری باشید. به این ترتیب تلویزیونی که از فناوری HDR برخوردار باشد صحنه های دقیق تر و واقعی تری را نسبت به تلویزیون های معمولی که فاقد این تکنولوژی هستند نمایش می دهد.

گام دهم: گارانتی

 

زمان خرید تلویزیون به گارانتی آن توجه کنید. معتبر بودن گارانتی از گزینه های مهم هنگام خرید تلویزیون است. گارانتی ضمانت می کند که در صورت بروز مشکل، شرکت گارانتی کننده، تلویزیون شما را بدون دریافت هزینه تعمیر کند

فول اچ دی همان فرمت ۱۰۸۰ پیکسل است که به شما این امکان را می‌ دهد تا کوچک ترین جزئیات تصویر را هم ببینید. رزولوشن این کیفیت ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ است. نکته‌ای که در رابطه با این کیفیت باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از کابل HDMI ضروری است؛ در غیر این صورت کیفیت تصویر به شدت افت پبدا می‌ کند.

رزولوشن فول اچ دی full hd

کیفیت ۴k

https://n9.cl/a3f3u

کیفیت تصویر تلویزیون 4K در مقایسه با فول اچ دی یک شاهکار محسوب می‌ شود. کیفیت و جزئیات 4k تا 4 برابر کیفیت فرمت 1080 پیکسلی است، علت نام گذاری این سطح از کیفیت هم همین مورد است. نمایشگر های 4K بیشتر در محصولات پیشرفته‌ تر و سینمای دیجیتال بکار برده می‌ شوند، از این رو کیفیت تصویر 4k بالا تر و گران‌ تر است.

منبع : https://chiyab.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.