نحوه راه اندازي كارگاه

در بازار پر التهاب امروزي بزرگترين مشكل براي هم توليد كنندگان و هم مصرف كنندگان مشكلات اقتصادي ست.

فروشنده بايد سعي كند تا كالاي خود را با كمترين قيمت ممكن به دست

خريدار برساند تا بتواند از اين روش مشتريان خود را راضي نگه دارد و در نهايت فروشنده با توجه به ارزان بودن

كالا و كيفيت مناسب كالا اقدام به خريد آن كند.

ما در اين مقاله سعي مي كنيم تا شما را با روش هاي راه اندازي توليدي كيف آشنا كنيم.

تمامي مواردي كه در قسمت زير براي شما نام برده ايم با توجه به تجربه كاري بعضي از توليد كنندگان ديگر است

كه توانسته اند

بازار توليد كيف در ايران اجناس با كيفيت و ارزاني را توليد كند

اين موارد عبارتند از:
اجاره كارگاه در خارج از شهر: يكي از مواردي كه باعث افزايش قيمت در راه اندازي كسب و كار وجود دارد,

مربوط مي شود به رهن و اجراه كارگاه و در صورتي كه بتوانيد

كارگاه خود را خارج از شهر بگيريد, هزينه هاي شما به شدت كاهش پيدا خواهد كرد.

جذب نيروي كاري ارزان قيمت براي كار در توليدي :

پارامتر دوم استفاده از نيروي كاري ارزان است. به ياد داشته باشيد

هر نيروي كاري شما نياز ندارد تا همه فن حريف باشد و با توجه به نياز خود شروع به جذب نيرو كنيد

تا بتوانيد با توجه به حرفه ي وي حقوق او را بدهيد در واقع با انتخاب درست

نيروي كاري ميتوانيد هزينه هاي ماهانه خود را به صورت چشم گيري كاهش دهيد.

خريد دستگاه و لوازم دست دوم: همانطور كه مي دانيد هزينه خريد دستگاه هاي آكبند بسيار بالاست.

مي توانيد از سايت هايي مثل ديوار و غيره استفاده كنيد و دستگاه هاي خوب دسته دوم را اينگونه خريد كنيد.

البته حتما كالا ها را تست كنيد و به ياد داشته باشيد شايد در ابتدا كمي اين كار خسته كننده باشد,

ولي در نهايت از نظر اقتصادي سود بسياري خواهيد كرد.

استفاده از الگو هاي مناسب در توليد كيف :

بعضي از الگو هاي كيف به گونه اي هستند كه باعث حدر رفتن چرم مي شود.

بهتر است از الگو هايي استفاده كنيد كه كمترين حدر رفتن مواد اوليه را به همراه داشته باشد.

خريد بهينه مواد اوليه:

آخرين موردي كه مي توانيد در نظر داشته باشيد خريد بهينه مواد اوليه است

به اين صورت كه سعي كنيد مواد اوليه خود را همواره از عمده فروش ها تهيه نماييد.

با اين روش چندين درصد سود خواهيد كرد و به عبارتي در نهايت كالاي نهايي

شما ارزان تر به دست مشتري خواهد رسيد.

استفاده از بازارياب براي توليدات هفتگي :

پس از آنكه كار توليد شما به اتمام رسيد بايد سعي نماييد تا با استفاده از

يك بازارياب محصولات خود را به فروش برسانيد.

در صورتي كه قصد راه اندازي توليدي داشته باشيد,

ميتوانيد از موارد بالا استفاده كنيد و در شرايطي كه علاقه به خريد از

توليدي كيف ارزان داريد ما به شما توصيه مي كنيم تا با توليدي كيف ارزان كيف در اين مورد همكاري داشته باشيد

چون شركت ما همواره سعي كرده است با توليد كيف هاي با كيفيت و ارزان مشتريان خود را راضي نگه دارد.

مطالب مرتبط :

توليدي كيف مدرسه اي

توليدي كوله پشتي

لينك صفحه :

http://arzankif.ir/tag/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-%d8%a7%db%8c

سايت منبع :

http://arzankif.ir/

 

كشك بادمجان چطوري بپزيم؟

 

برنج قهوه‌اي يكي از از خوردني‌ها‌ي مفيدي كه كمتر مورد توجه خانواده‌هاي ايراني قرار گرفته است. يك نكته مهم در خصوص برنج قهوه‌اي اين است كه برنج قهوه‌اي حاوي هيچ كلسترول و چربي مضري نيست و فقط مقادير كمي چربي و سديم دارد.

 

 

 

در اين مقاله قصد داريم تا 3 مورد از خوردني‌ها‌ي مفيدي كه كمتر مورد توجه خانواده‌هاي ايراني قرار گرفته است را معرفي كنيم.

به گزارش مجله اكالا، يكي از اين سه خوراكي برنج قهوه‌اي است كه به تازگي توجه‌هاي زيادي را به خود جلب كرده است و افرادي كه نگران سلامتي خود هستند، سعي دارند آن را در برنامه غذايي خود جاي دهند. اگر شما هم دوست داريد اطلاعات كاملي درخصوص برنج قهوه‌اي پيدا كنيد تا بتوانيد آن را در مواد غذايي مصرفي خود جاي دهيد و از مزاياي آن بهره‌مند شويد، مطلب زير را دنبال كنيد. در ادامه مطلب نيز تفاوت شكر قهوه‌اي با شكر سفيد را بيان مي‌كنيم و در آخر هم ضمن معرفي خواص كشك بادمجان، تعدادي نكته كليدي به منظور ايجاد طعم بهتر در اين غذا را بيان خواهيم كرد.

1

2- شكر قهوه‌اي

يكي از سوالاتي كه هميشه در خصوص شكر پيش ميآيد، تصميم‌گيري براي استفاده از شكر قهوه‌اي است. از اين رو قصد داريم تا نكات مهمي را كه در انتخاب نوع شكر مورد نياز است، مطرح كنيم تا شرايط تصميم‌گيري براي شما عزيزان را آسان‌تر كنيم.

a1cg_w3.jpg

در واقع منشا اصلي توليذ اين دو شكر يكسان و از نيشكر يا گياه چغندرقند است. دليل تفاوت رنگ اين دو شكر، وجود ماده‌اي به نام ملاس كه نوعي شربت مشتق از شكر است و در شكر قهوه‌اي وجود دارد، مي‌باشد. ملاس علاوه بر تغيير رنگ، ارزش غذايي كمي را نيز به شكر قهوه اي اضافه مي‌كند. شكر قهوه اي داراي مقادير اضافه‌تري از كلسيم، آهن و پتاسيم نسبت به شكر سفيد است. اين دو شكر در ميزان كالري هم تفاوت‌هايي دارند كه البته اين تفاوت ناچيز است. به طوري كه 4 گرم از شكر قهوه‌اي (معادل يك قاشق چايخوري) در حدود 15 كالري و همان مقدار از شكر سفيد، 16.3 كالري دارد. به عبارت ديگر تفاوت‌هايي كه معمولا بين اين دو شكر ذكر مي‌شود با توجه به اختلاف قيمت بالاي آن‌ها بيشتر جنبه تلبيغاتي و تجاري دارند.

مهمترين تفاوت شكر سفيد و قهوه اي چيست؟ 

بيشترين تفاوت در استفاده از اين دو شكر، تاثير طعم آن‌ها در هنگام آشپزي و مخصوصا شيريني‌پزي است. بسته به نوع غذا و شيريني هر كدام از شكرها مي‌توانند استفاده شوند.

به ياد داشته باشيد به طور كلي شكر عامل مهمي در بروز بيماري‌هاي چاقي و بيماري‌هاي ديگري از جمله ديابت نوع 2 و بيماري‌هاي قلبي است. به همين دليل، توصيه مي‌شود فقط كمتر از 5-10? كالري روزانه خود را از طريق شكر تامين كنيد. و همان طور كه در قسمت قبل هم اشاره شد، با مصرف برنج قهوه‌اي در كنار شكر كمتر، ريسك ابتلا به ديابت نوع 2 را كاهش دهيد.

3- كشك بادمجان 

در كنار مقايسه برنج و شكر سفيد با نوع قهوه‌اي آن‌ها، در اين مرحله قصد داريم تا فوايد و تاريخچه كشك بادمجان كه يكي از محبوب‌ترين غذاهاي ايراني است را براي شما عزيزان تشريح كنيم. از آن‌جا كه يكي از پايه‌هاي اصلي تشكيل دهنده اين غذا كشك است، ويتامين‌هاي A ,B ,E را به اين غذا اضافه مي‌كندكشك همچنين در تقويت استخوان‌ها و جلوگيري از پوكي آن‌ها موثر است و به تقويت و استحكام دندان‌ها نيز كمك مي‌كند.

 

اين غذا در حال حاضر در تركيه، لبنان و هند به عنوان غذاي اصلي سرو مي‌شود ولي خاستگاه اصلي آن، كشور خودمان است و مي‌توان گفت كشك بادمجان يك غذاي 100% ايراني است. براي مشاهده دستور آشپزي هاي بيشتر به مجله اكالا (https://blog.okala.com/)  مراجعه كنيد.

چرا مزه كشك بادمجان‌ها متفاوت است؟ 

ممكن است با خوردن كشك بادمجان‌هاي مختلف اين سوال براي شما پيش بيايد كه چرا هركدام مزه متفاوتي دارند؟ در پاسخ بايد بگوييم كه مزه اين غذا به نحوه آماده كردن و استفاده بادمجان‌ها بستگي دارد. مثلا بادمجان‌ها مي‌توانند به صورت سرخ شده و يا كبابي مورد استفاده قرار بگيرند.

البته پيشنهاد ما براي يه كشك بادمجون سالم‌تر، استفاده از بادمجان كبابي است زيرا بادمجان به علت نوع بافتي كه دارد، جاذب روغن است و بيشتر از بقيه مواد غذايي روغن را به خود جذب مي‌كند. البته طبيعتا اين غذا با بادمجون سرخ كرده خوشمزه‌تر مي‌شود و انتخاب بهتري براي زماني است كه مي‌خواهيد هنر آشپزي خود را نشان دهيدكشك بادمجان مي‌تواند در كامل شدن و زيباتر شدن سفره‌هاي شما نقش مهمي را ايفا كند.

يكي ديگر از تفاوت‌هاي مزه‌اي انواع كشك بادمجان، در نحوه مصرف بادمجون‌ها در اين غذاست. برخي بادمجان‌ها رو به صورت تكه‌اي، برخي درسته و بعضي كاملا له شده استفاده مي‌كنند. همه اين موارد در كنار هم مي‌توانند باعث تغيير مزه كشك بادمجان بشوند. از آن‌جا كه تصميم‌گيري درباره مزه اين غذا كاملا سليقه‌اي است، بهتر است كه آن را با روش‌هاي متفاوت امتحان كنيد و هر روشي را كه نتيجه بهتري داشت، تكرار كنيد.

 

 

 

قاب موبايل بهتر است يا كيف گوشي؟


 

با توجه به هزينه هاي بالاي تعميرات گوشي و عوض كردن صفحه نمايش براي مراقبت از گوشي بايد از قاب و گارد با كيفيت استفاده نمود. يكي از بهترين محافظ هايي كه مي توانيد براي موبايلتان بخريد، كيف گوشي مي باشد. كيف ها در طرح ها و رنگ هاي مختلف ارائه مي گردند و زيبايي خاصي دارند. اما سوالي كه پيش مي آيد اين است كه كيف بهتر مي باشد يا قاب؟

مزاياي كيف گوشي نسبت به قاب موبايل (قاب موبايل بهتر است يا كيف گوشي؟)

كيف موبايل يك ويژگي كلي نسبت به انواع قاب گوشي داراست.اولين مزيت كيف ها اين مي باشد كه يك صفحه اضافه تر دارند كه روي صفحه نمايش گوشي قرار مي گيرد و از آن محافظت مي كنند. هر چند كه با استفاده از گلس صفحه گوشي، مي توان از تاچ و ال سي دي صفحه محافظت نمود اما فقط تا زماني كه ضربه جدي به صفحه واردنگردد! اگر بخواهيم با يك مثال درست، برتري كيف گوشي را نسبت به قاب، توضيح بدهيم بايد بگوييم كه كيف گوشي، بيشتر از قاب احتمال شكسته شدن ال سي دي را كم مي كند.

قاب گوشي تنها از بدنه گوشي محافظت مي كند و در صورتي كه گوشي موبايل از سمت صفحه نمايش روي آسفالت يا زمين ناهموار (حتي در حد 1 سانتي متر) بيوفتد، احتمال شكسته شدن آن بسيار زياد مي باشد. زيرا برخورد كردن صفحه نمايش با يك تكه سنگ بسيار كوچك، زمينه آن رابراي شكستن يا ترك خوردن صفحه نمايش را ايجادمي كند. اما در صورتي كه شما از كيف گوشي استفاده كرديد و موبايلتان از سمت صفحه نمايش روي زمين (حتي زمين آسفالت و ناهموار) افتاد، احتمال شكستن ال سي دي به شدت كم ميشود زيرا درب كيف شدت ضربه را كم كرده و ضربات به صورت مستقيم به صفحه نمايش وارد نمي گردند. البته اين تنها برتري و بهتربودن كيف نسبت به قاب نمي باشد. از آنجايي كه كيف ها ابعاد بيشتري را مي پوشانند، تا حدودي از ورود گرد و غبار و آب به داخل گوشي جلوگيري مي كنند.





 

كيف گوشي چيست و چه فرقي با قاب موبايل دارد؟

 

كيف گوشي، مانند قاب موبايل يك محافظ مي باشد كه در مدل هاي مختلفي عرضه و ارائه مي شود و برخي از آن ها به عنوان كيف پول هم استفاده مي شوند. تفاوت كيف گوشي و قاب موبايل اين مي باشد كه كيف هاي موبايل داراي يك درب اضافه هستند كه روي صفحه نمايش گوشي مي نشيند اما قاب ها فقط بدنه و پشت گوشي رامي پوشانند.

 

آيا كيف گوشي آهنربا دار به باتري گوشي آسيب مي رساند؟

كيف پاوربانك 

تمام كيف هاي آهنربا دار براي گوشي مضر نيستند اما برخي از آن ها موجب فرسودگي باتري گوشي خواهند گشت . در اين مقاله نكته هاي مهم درمورد خريد كيف گوشي آهنربا دار را بررسي كرده ايم. اگر خريدتان را با توجه به اين نكات، انجام دهيد، خطري باتري گوشي شما را تهديد نخواهد كرد.

 

كيف گوشي بخريم يا قاب؟

 

انتخاب كيف يا قاب موبايل كاملا سليقه اي مي باشد اما اگر مي خواهيد گوشي خود را از انواع خطرات دور نگه داريد، خريد كيف گوشي بهترين كارمي باشد. هر دو محافظ هاي خوبي مي باشند اما با استفاده از كيف گوشي، علاوه بر بدنه، از صفحه نمايش موبايل نيز مراقبت خواهد شد و احتمال آسيب ديدن گوشي در برابر ضربات آن بسيار كم مي شود.

 

نتيجه گيري

 

پيشنهاد مي شود تا جاي ممكن از مراكز معتبرو داراي اعتبار خريد انجام دهيد و با يكبار هزينه كردن، محصول مناسبي تهيه كنيد.يكي از مراكز معتبر فروشگاه آنلاين ديجي فرست مي باشد كه ارائه دهنده در زمينه لوازم جانبي موبايل مي باشدو اين را بدانيد كه  هيچ ارزاني بي حكمت نيست. خريد محصولات باكيفيت و اورجينال ، بهترين انتخاب شما مي تواند باشد. حتي ارائه دهندگان كيف گوشي هم براي محصولات چرمي خود گارانتي در نظردارند. يكي از دلايلي كه توصيه مي كنيم تا جاي امكان از مراكز معتبر خريد كنيد، دقيقا همين موضوع مي باشد.


 

 

ريمپ خودرو چيست و چه مزايايي دارد؟

شايد اگر خودتان را فردي ماشين باز مي دانيد و اهل تقويت خودرو هستيد، اصطلاح ريمپ كردن خودرو را شنيده باشيد يا حتي با آن تا حدودي آشنا باشيد، فرقي نمي كند اطلاعات جامع يا كاملي در اين باره داريد يا هنوز تنها نام آن را شنيده ايد و بدنبال اطلاعات بيشتري هستيد. با ما همراه شويد تا هر آنچه لازم است درباره ريمپ اي سي يو ecu بدانيد را با شما در ميان بگذاريم و فراموش نكنيد نظرات خود را براي ما بنويسيد و سوالات خود را در انتهاي اين مقاله بپرسيد.

2zn6_c3.jpg

ريمپ چيست؟

ريمپ چيست؟ در حقيقت بهينه سازي برنامه كامپيوتر يا اي سي يو ECU خودرو شما را ريمپ Remap مي گويند. در اين فرآيند كدهاي كامپيوتر خودرو كه به زبان برنامه نويسي C نوشته شده است، تغيير مي كند و بازنويسي و اصلاح مي گردد.

اما كار اين كدها چيست؟ اين كدها در واقع مربوط به پارامترهايي مي شود كه سنسورها و عملگرهاي خودروي شما بر پايه آن واكنش نشان مي دهند. سنسورهاي خودرو، خود يك قطعه الكتورمكانيكي هستند كه وظيفه مشخصي دارند: دريافت اطلاعات از محيط بيروني يا دروني خودرو و ارسال اين داده ها به بخش اي سي يو.

اين داده ها پس از جمع آوري توسط سنسورها و حسگرها، براي ايسيو فرستاده مي شود و كامپيوتر خودرو پس از دريافت آنها و تحليل داده ها فرمان خود را به عملگرهاي خودرو، مانند سوزن هاي انژكتور يا دريچه گاز مي فرستند.

با ريمپ اي سي يو، در واقع عمل احتراق درون موتور خودرو به طور انفجاري و در راستاي افزايش نيروي محركه با قدرت خيلي بيشتري به قطعات مكانيكي مانند پيستون ها، ميله هاي اتصال، كلاچ، گيربكس، شفت ها و ... منتقل مي شود و شتاب بيشتري به راننده مي دهد.

به عمل تقويت نرم افزاري، اصلاح و بهينه سازي كدهاي كامپيوتر ECU ، ريمپ ايسيو مي گويند كه بر خلاف آنچه عوام مي پندارند نه تنها به موتور خودروي شما آسيبي وارد نمي كند بلكه طول عمر آن را افزايش مي دهد.

ريمپ ecu چطور انجام مي شود؟

فرض كنيد كامپيوتر خودرو شما طوري طراحي شده است كه مي تواند مخلوط سوخت و هوا را براي جلوگيري از سرعت زياد كم كند، در صورتي كه شما بخواهيد شرايط بهتري از نظر سرعت و شتاب داشته باشيد و براي مثال براي مسابقات آماده شويد، آنگاه مي توان ريمپ را انجام داد و اجازه دهيم كه موتور هرچه قدر كه شما ميخواهيد به چرخ ها نيرو وارد كند.

ريمپ چه فايده اي دارد؟

اگر مي خواهيد از ظرفيت و قدرت واقعي موتور خود لذت ببريد، ريمپ ايسيو بهترين راهكار است. با اين كار شما مي توانيد تغييراتي بزرگي در عملكرد موتور صورت دهيد كه منجر به بالا رفتن سرعت و برداشتن محدوديت شتاب خودرو مي گردد.

در برخي موارد هم ممكن است بخواهيد مصرف سوخت را مديريت كنيد.

در مجموع تمام موارد زير از مزاياي ريمپ حرفه اي و كارشناسانه است:

  • افزايش شتاب خودرو
  • لغو محدوديت سرعت
  • كاهش مصرف سوخت

كدام خودروهاي داخلي را مي توان ريمپ كرد؟

در مجموع تمام خودروهايي كه سيستم اي سي يو دارند قابل ريمپ هستند اما خودروهاي پر متقاضي، پژو 206، دنا، پژو پارس، برليانس و ال 90 هستند.

براي مثال ريمپ پژو 206 در مركز تخصصي كاراك بر روي تمام مدل ها از انواع تيپ ها انجام مي شود. ريمپ پژو 206 تيپ 1 گرفته تا 6، براي افزايش سرعت و قدرت خودرو، كاهش دماي كاركرد فن، از بين بردن كپ كردن اوليه و نهايتا بهره وري از تمام ظرفيت خودروي شما قابل انجام است.

مصرف سوخت پژو 206 شما با ريمپ بهبود مي يابد چرا كه با اصلاح جرقه زني شمع ها و پاشش سوخت توسط سوزن هاي انژكتور و اصلاح هوادهي دريچه گاز ماشين تمام راه ها براي هدر رفت سوخت از بين مي رود.

 

مجموع خدمات ريمپ ايسيو 206 كه در مركز ريمپ و چيپ تيونينگ كاراك ارائه ميگردد :

1- افزايش سرعت و قدرت 206

2- افزايش سرعت و شتاب اوليه 206

3- كاهش دماي كاركرد فن

4- رفع كپ حين حركت 206

5- برداشتن كاتاف ( حذف محدوديت دور موتور )

6- كاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ريمپ ارائه ميگردد )

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )

8- افزايش شتاب ثانويه 206

9- رفع كپ اوليه 206 ( بسياري از مشتريان را به وجد آورده )

10- فول ريمپ 206 شامل تمام موارد فوق ميباشد

 

براي اطلاعات بيشتر با شماره 09193035101 مركز تخصصي كاراك تماس بگيريد.

منبع: اصفهان شرق

 

 

راهنماي جامع سرمايه گذاري در بورس براي همه

بررسي ها نشان ميدهد طي 3 سال گذشته بازار و شاخص بورس تهران، با بازدهي 500  درصدي توانسته است از بازار هاي موازي سبقت گرفته و در صدر جدول بازدهي ها و بالاتر از طلا، دلار، مسكن قرار بگيرد.

در اين مقاله سعي داريم تا شما را با بازار بورس به زباني ساده آشنا كنيم تا شايد شما هم اگرعلاقه مند باشيد در اين بازار فعاليت و كسب سود كنيد. با ما همراه باشيد.

اكثر افرادي كه دنبال فعاليت در بورس هستند افرادي با قدرت ريسك پذيري متوسط به بالا و به دنبال به كار گرفتن سرمايه هاي خود در بازار و كار هستند اما به درستي اطلاع ندارن نقطه شروع  سرمايه گذاري در بورس كجاست؟ نحوه دريافت كد بورسي و ثبت نام در بورس به چه شكل است؟ آموزش بورس چگونه است؟ صندوق سرمايه گذاري و تفاوت آن با سبدگرداني چيست؟ و سوالاتي از اين دسته كه در اين مطلب به آنها پاسخ خواهيم داد.

 

ما در مجموع شروع فعاليت در بورس را به افراد زير پيشنهاد ميكنيم:

 

1) به دنبال پيشرفت و كار كردن با سرمايه خود هستند.

2) افرادي كه به دنبال سرمايه گذاري و كسب سود در يه چرخه سازنده هستند.

3) افرادي كه قدرت ريسك پذيري متوسط و رو به بالا دارند.

انواع روش‌ هاي سرمايه ‌گذاري در بورس 

و به اين افراد پيشنهاد ميكنيم در بورس سرمايه گذاري نكنند:


1) افرادي كه انگيزه كافي براي معامله كردن ندارند.

2) افرادي كه نميتوانند بيشتر از روزي 2 ساعت براي معاملات خود در بورس زمان بگذارند.

3) افرادي كه قدرت ريسك پذيري ندارند و به قرار دادن پول هايشان در بانك و سود كم آن راضيند.
 

اگر جزو دسته اول هستيد و تمايل به سرمايه گذري در بورس داريد فرآيند ورود به بازار بورس در دو گام خلاصه ميشود:


1) ثبت نام اينترنتي كدبورسي در كارگزاري هاي بورس ايران : كد بورسي

2) آموزش معامله در بورس و  يادگيري روش هاي معاملاتي

 

حال به توضيح اين دو گام ميپردازيم:


دريافت كد بورسي

 ثبت نام شما در بورس بعد از ارائه مدارك شناسايي شما و ثبت نام اينترنتي (در حدود 5  دقيقه) و بعد از آن احراز هويت شما در دفاتر شعب كارگزاري هاي بورس ايران (مثل آگاه، مفيد و ...) و يا در شعب دفاتر پيشخوان دولت انجام خواهد ميشود كه آدرس اين دفاتر در پايان ثبت نام اينترنتي (آنلاين) براي شما ارسال ميشود.

بعد از احراز هويت نام كاربري و رمز عبور سامانه معاملاتي آنلاين براي شما پيامك ميشود و شما از اين لحظه ميتوانيد فعاليت خود را در بورس شروع كنيد.



آشنايي با بازار بورس ايران:

به طور خلاصه در بازار بورس اوراق بهادار همانند هر بازار ديگري يك سمت خريدار وجود دارد و سمت ديگر فروشنده  (عرضه و تقاضا). اما چيزي كه شما خريد و فروش ميكنيد به صورت فيزيكي و قابل لمس نيست و به بيان ديگر شما سهام شركت ها و كارخانه جات را خريد و فروش ميكنيد.

 

شما در واقع سهام شركتي يا كارخانه اي را خريداري ميكنيد كه در حال توليد يا فروش محصولي و يا خدمتي است (مثلاً شركت ايران خودرو، انواع ماشين هاي سواري و قطعات آن ها را توليد و به فروش ميرساند). حال شما با خريدن سهام شركت ايران خودرو، در سودي كه اين شركت از فروش محصولات خود كسب ميكند، شريك خواهيد بود.

به اين نكته نيز بايد توجه داشت كه شما به طور مستقيم نميتوانيد سهام شركت ها را از خود شركت ها خريداري كنيد و طبق قانون بايد اين كار را از طريق شركت هاي كارگزاري داراي مجوز سازمان بورس وزارت اقتصاد انجام دهيد. كافي است مقداري جست و جو كنيد تا بهترين كارگزاري را براي انجام معاملات خود انتخاب كنيد.

 

توجه كنيد كسب سود در بازار بورس از دو طريق امكان پذير است:

 

  • سود حاصل از نوسان قيمتي سهم (عنوان مثال سهمي را 200 تومان خريداري ميكنيد و هفته بعد 220 تومان آن را ميفروشيد و 10 درصد در عمل سود كرده ايد)
  • سود حاصل از هر سهم در مجمع (عملاً در سودي كه شركت در طول يك سال ساخته است شما نيز شريك هستيد. كه اين سود به حساب بانكي شما واريز خواهد شد)

 

 

انواع روش هاي سرمايه گذاري موفق در بورس

روش هاي سرمايه گذاري در بورس به دو شكل مستقيم (دريافت كد بورسي) و غير مستقيم (خريد واحد صندوق هاي سرمايه گذاري) است.

روش مستقيم براي افرادي پيشنهاد ميشود كه زمان كافي براي انجام معاملات توسط خودشان را دارند. اين افراد با دريافت كد بورسي به عنوان اولين قدم براي خريد سهام و پس از كسب اطلاعات و دانش كافي ميتوانند به صورت آنلاين اقدام به خريد و فروش سهام نمايند.

اما روش غير مستقيم به افرادي پيشنهاد ميشود كه زمان لازم براي انجام معاملات توسط خودشان را ندارند و تمايل دارند در صندوق ها سرمايه گذاري كنند و در عمل معاملات خود را به شركت هاي كارگزاري و صندوق ها تحت نظر آنها بسپارند.

اين افراد همچنين ميتوانند از خدمات مديريت سرمايه يا سبدگرداني كه توسط كارگزاري هاي داراي مجوز از سازمان بورس انجام ميشود اقدام به سرمايه گذاري در بورس نمايند.

هر دو روش قانوني و تحت نظارت سازمان بورس بوده  وپس از احراز هويت افراد سرمايه گذار انجام خواهد شد.

 

آموزش ورود به بورس

براي موفقيت در بازار بورس همانند هر كسب و كار ديگري بايد دانش و تجربه كافي را داشته باشيد. براي يادگيري بورس لازم است تا در روزهاي اول مطالعات زيادي در اين زمينه داشته باشيد. پيشنهاد ميكنيم كتاب آموزش بورس در 20 دقيقه را بخوانيد.

در كنار آموزش بورس بايد از اخبار صنايع مختلف مطلع باشيد. همچنين اطلاعيه هاي شركت ها در رابطه با فروش و صورت ها مالي با خبر باشيد و آنها را دنبال و تحليل كنيد.

به صورت خلاصه آموزش بورس، تحليل بنيادي سهم (آمار ميزان فروش، صورت هاي مالي و...) به همراه تحليل تكنيكال نمودار و روند قيمتي سهام هر شركت در كنار هم به شما اين پيام را ميدهد كه سهام اين شركت ارزنده است يا خير؟ كدام سهام را بخريد و كدام سهام را بفروشيد؟

 

فرآيند يادگيري بورس چگونه است و چقدر زمان احتياج دارد؟

آموزش بورس نقش مهمي در موفقيت شما در بورس دارد. پيشنهاد ميكنيم با مطالبي كه در وب به صورت رايگان وجود دارد شروع كنيد و در ادامه ميتوانيد در دوره هاي پيشرفته تر بورسي شركت كنيد. شما بعد از 1 الي 3 ماه (با توجه به زماني كه روزانه صرف آموزش بورس كرده ايد)، بايد مفاهيم و كليات را فرا بگيريد و توانايي معامله كردن خواهيد داشت.

 

مزاياي سرمايه گذاري در بورس:

1- براي سرمايه گذاري در بورس نياز به سرمايه ي زيادي نيست (حداقل خريد سهام در سيستمهاي معاملات آنلاين 102 هزارتومان است)

2-  سرمايه ي شما به راحتي قابل نقد شدن است (به آساني مي توانيد سهام خود را بفروشيد و كارگزار 2 روز بعد مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب شما واريز مي كند)

3-  فرقي ندارد كجاي دنيا باشيد فقط كافيست با يك كامپيوتر و يا موبايل به اينترنت متصل باشيد و معاملاتتان را از طريق پلتفرمهاي متنوع انجام دهيد.

4- اگر سهام درستي را انتخاب كرده باشيد مي تواند براي شما منابع مالي خوبي را ايجاد كند و سود خوبي كنيد.

سرمايه گذاري امن در طلا و سكه در بازار بورس

در ابتداي توضيحات بايد اين طور بيان داشت كه در واقع صندوق طلا صندوقي محسوب مي شود كه دارايي هاي گرد آوري شده از سرمايه گذاران را تحت عنوان گواهي سپرده طلا و … سرمايه گذاري كرده و در نوع خود داراي ريسك بسيار كم تري نسبت به سكه طلا خواهد بود و از طرف ديگر با مبلغ حداقل 100 هزار تومان مي توانيد نسبت به خريد اقدام نماييد. سوالات زير از جمله مواردي است كه قصد داريم در ادامه اين مقاله به توضيح آن ها بپردازيم. پس همراه با ما باشيد.

آيا تا به امروز با خود پنداشته ايد كه به منظور خريد و فروش سكه شايد احتياجي به رفتن به صرافي ها نداشته باشيد و قادر باشيد به سادگي در بورس سكه خريد و فروش نماييد؟
آيا تا به حال به اين موضوع فكر كرده ايد كه در صورت خريدن دارايي هاي مثل سكه، مشكلات مربوط به نگهداري آن مثل سرقت و مفقود شدن و موارد ديگر وجود دارد؟

به صورت سنتي سرمايه گذاران و يا حتي عوام بازار اين عادت را در خود دارند كه در زمان رشد قيمت سكه به صرافي ها رفته و سكه فيزيكي خود را خريد كنند تا در آينده و با توجه به افزايش قيمت سكه آن را به فروش برسانند و كسب سود كنند، ولي در حال حاضر در بازار سرمايه ايران اين امكان فراهم آمده است تا سرمايه گذار فقط با دريافت كد بورسي به وسيله بازار سرمايه، سكه و يا مشتقات آن را خريداري نمايد.

اطلاعات بيشتر: سرمايه گذاري در طلا در بازار بورس


حداقل سن براي اخذ كد بورسي و كد آنلاين بورسي چقدر است؟

براي دريافت كد بورسي محدوديت سني وجود ندارد. و هر فردي كه شناسنامه دارد ميتواند كد بورسي دريافت كند. اما اگر بخواهيد به صورت آنلاين معامله كنيد (كد بورسي آنلاين داشته باشيد) بايد حداقل 18 ساله باشيد.

راز موفقيت و كسب سود در بورس چيست؟

راز موفقيت در بورس دانش و آگاهي شما، داشتن استراتژي معاملاتي مناسب، داشتن زمان بندي مناسب براي خريد و فروش سهام، انتخاب سهام مناسب با توجه به ريسك پذيري شما و در نهايت اخبار، اطلاعات و تحليل هاي شماست كه نتيجه اش پيش بيني شما از قيمت سهام خواهد بود و منجر به موفقيت و يا عدم موفيت شما در اين بازار ميشود.

سود بورس به چه ميزان است؟
 

سود در بورس ثابت نيست! ممكن است روزي 10 درصد سود يا ضرر كنيد ولي ميتوانيد به طور ماهيانه سود خود را محاسبه كنيد. به طور ميانگين بايد دو برابر بانك سود كنيد تا ارزش انرژي و زماني كه گذاشته ايد را داشته باشد!

 

سجام چيست؟

سجام در حقيقت مرجع اصلي داده ها و محل ذخيره كردن اطلاعات سرمايه گذاران بازار بورس است، در اين سايت، اطلاعاتي مانند آدرس محل سكونت، شماره حساب، و شباي بانكي ثبت مي شود و در صورت هر نوع تغيير بايد ويرايش شود.
كلمه ي سجام مخفف سامانه ي جامع ثبت اطلاعات مشتريان است و بر طبق مصوبه ي اعلام شده از سوي سازمان بورس اوراق بهادار، تمام سرمايه گذاران (افرادي كه پيش از شهريور 97 كد بورسي دريافت كرده اند) بايستي به اين سامانه، مراجعه و تمامي اطلاعات خواسته شده را تكميل نمايد ولي افرادي كه تازه وارد بورس مي شوند و درخواست كد بورسي و كد معاملاتي دارند، بايد در اين سامانه نيز ثبت نام كنند (يعني دو مرحله را يكجا انجام مي دهند)
در تازه ترين دستورالعمل از تمامي سرمايه گذاران قديمي بازار خواسته شده به ثبت اطلاعات در اين سامانه اقدام كنند و اگر در زمان معين شده اينكار را انجام ندهند، كد معاملاتي آنها بسته مي شود و ديگر اجازه ي انجام معاملات به آنها داده نمي شود. (البته ماه ها از اين مصوبه گذشته اما هنوز معاملات بسته نشده اند)

 

 

جمع بندي و چند توصيه خيلي مهم


در نهايت اين كه اگر تصميم داريد در بورس موفق باشيد و كسب سود كنيد حتماً آموزش ببينيد، در دوره هاي آموزشي شركت كنيد و سعي كنيد با ايجاد ارتباطات مناسب و دنبال كردن اخبار شركت ها سود بيشتري در اين بازار كسب كنيد.

از مشاوره گرفتن از افراد غير متخصص و غير قابل اعتماد خودداري كنيد و با تكيه بر دانش و اطلاعات خود شروع به معامله در بازار بورس كنيد. و حتماً از شركت هاي داراي مجوز مشاوره سرمايه گذاري براي خريد و فروش ها مشورت بگيريد (تا زماني كه خودتان تحليل گر بشويد)

هميشه به ياد داشته باشيد كه بازار بورس بازاري سود ده براي افراد صبور و بازاري زيان ده براي افراد عجول و هيجاني است.

 

رمان مرد گمشده اثر جين هارپر رماني است هيجاني و با داستاني رازآلود كه داستان سه برادر را كه جسد يكي‌شان به تازگي پيدا شده است، روايت مي‌‌كند.  جين هارپر نويسنده‌اي استراليايي است كه پيش‌ از‌ اين كتاب‌هاي خشكسالي و نيروي طبيعت به قلم او منتشر شده‌ ‌اند. رمان خشكسالي توانست عنوان بهترين رمان جنايي سال ???? را به انتخاب آمازون از آن خود كند و رمان مرد گمشده نيز كه در سال ???? روانه‌ي بازار شد توانست جايزه‌ي بهترين رمان جنايي را به انتخاب گودريدز به خود اختصاص دهد.

برگردان فارسي رمان مرد گمشده اثر جين‌ هارپر به ترجمه‌ي ميثم فرجي و از انتشارات سنگ در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است. در ادامه، درباره‌ي اين اثر جين هارپر بيشتر مي‌خوانيم.

مرگ مشكوك برادر

داستان در يكي از مناطق دورافتاده، گرم و خشك استراليا اتفاق مي‌افتد. بدن بي‌جان جوانك محبوب محلي، كمرون برايت، پوشيده از كثافت و خشك ? مايل دور از جايي كه اتوموبيل او پارك است پيدا مي‌شود؛ تنها دليلي كه براي مرگ او به ذهن محلي‌ها مي‌رسد آن است كه كمرون دست به خودكشي زده است. مرگ كمرون چندان تعجب كسي را بر نمي‌انگيزد؛ پيش از اين ديگران در صحرا دست به كارهاي عجيب و غريب‌تري هم زده‌اند. اين حرف‌ها اما برادر بزرگ‌تر كمرون، نيتن را قانع نمي‌كند. خيلي چيزها با هم همخواني ندارند و حتي تكه‌اي مدفون از گذشته‌ي كمرون بازگشته و او را تعقيب مي‌كند.

داستاني جنايي درباره‌ي خانواده

درنتيجه‌ي تمام اين اتفاقات، داستاني شكل مي‌گيرد احساسي و شخصيت محور كه حول موضوع آزار و خانواده مي‌گردد. نيتن بايستي خاطرات كودكي آشفته‌اش را زيرورو كند و به ياد بياورد كه بزرگ شدن با پدري شياد چگونه است تا بتواند پي ببرد كه چه بر سر برادرش، كمرون، آمده است.

رمان مرد گمشده اثر جين هارپر تنها رماني جنايي نيست؛ در قلب اين رمان داستاني است درباره‌ي خانواده، تنهايي، فرصت‌هاي دوباره و بخشش. اين رمان مجموعه‌اي است از وفاداري‌ها و اختلافاتي كه ميان اعضاي خانواده برايت جريان دارد و خواننده را مجذوب خود مي‌كند.

پايان قابل پيش‌بيني، مشخصه‌ي تمام داستان‌هاي جنايي

مرد گمشده اثري جنايي است و مانند بيشتر آثار جنايي، مخاطب مي‌تواند حدس بزند كه داستان قرار است به كدام سو برود اما اين موضوع از لذت اين داستان حتي ذره‌اي نمي‌كاهد. آثار هارپر طرفدار بسياري دارند زيرا خانواده، شخصيت‌ها و روابط ميان آن‌ها محور اصلي داستان‌هاي او هستند و همين سبب مي‌شود داستان‌هاي او، چيزي بيش از حل معماي صرف باشند. مرد گمشده اثر جين هارپر شايد يكي از تأثيرگذارترين آثار هيجاني، جنايي باشد كه تابحال خوانده‌ايد؛ چراكه حتي اگر بتوانيد پايان داستان را حدس بزنيد حس نمي‌كنيد كه سرتان كلاه رفته است.

دوري از كليشه‌ها

نكته‌ي تحسين‌برانگيز ديگر درباره‌ي اين اثر آن است كه نويسنده داستاني جنايي را بي‌آنكه شخصيت اول آن كارآگاه باشد، چه خوب مديريت كرده است. بسياري از نويسندگان ژانر جنايي با خود كلنجار مي‌روند تا داستان خود را قانع‌كننده جلوه دهند و راهي جز پناه بردن به كليشه‌ها نمي‌يابند؛ جين هارپر اما براي خلق داستان شاهكارش نيازي ندارد تا كلاه شرلوك به سر نيتن كند و ذره‌بين به دستش دهد. پرده‌برداري نيتن از راز مرگ برادرش بسيار طبيعي‌تر و قانع‌كننده‌تر از آن است.

برشي از كتاب

شب‌ هنگام كه آسمان حتي وسيع‌تر به نظر مي‌رسيد، مي‌توانست خيال كند كه زمان ميليون‌ها سال به عقب بازگشته و او در حاشيه ي دريا قدم مي‌زند. ميليون‌ها سال پيش و ميليون‌ها رويداد طبيعي كه بايد يكي پس از ديگري رخ مي‌دادند تا سرزميني را كه حالا پيش‌روي اوست شكل دهند. جايي كه در آن رودها بي‌آنكه باران ببارد جاري‌اند و مايل‌ها آن طرف‌تر، صدف جانوران در نبود آب فسيل شده اند، و مرداني كه اتوموبيل‌شان را رها كردند خود را در چند قدمي مرگ يافتند.

اگر علاقه‌مند به داستان‌هاي مهيج هستيد…

گمان مي‌كنم جين هارپر نويسنده‌ي مورد علاقه خيلي‌ها باشد. رمان مرد گمشده كتابي يك‌جلدي است كه مانند رمان‌هاي پيشين جين هارپر، خشكسالي و نيروي طبيعت، نويسنده از محيط نهايت استفاده را برده تا عنصر هيجان را در داستانش پرنگ و پررنگ‌تر كند. اگر علاقه‌مند به داستان‌هاي مهيج هستيد مي‌توانيد همين حالا رمان مرد گمشده را از وبسايت كتابفروشي كاواك خريداري نماييد.

https://www.cavack.com/Item/37848