پتروسا، برترين وبسايت ارائه دهنده تجهيزات نفت و گاز

  • معرفي شركت

شركت پتروسپنتا آذر با نام تجاري پتروساكو با تكيه بر دانش متخصصان شركت و همچنين با تجربه‌اي قريب به 20 سال توانسته است نام نكويي در زمينه توليد، واردات و تامين تجهيزات نفت و گاز از خود برجاي گذارد.

nwyt_d1.jpg

  • لوله

بي ترديد خطوط لوله انتقال نفت و گاز از شريان‌هاي مهم اقتصادي كشور و از سرمايه‌هاي ارزشمند ملـي بـه شـمارمي‌روند. بنابراين لازم است مجموعه‌هاي كارفرمائي، پيمانكـاري و بهـره بـرداري احسـاس مسئوليت نموده و ازمحصولات و ادواتي استفاده كنند كه از پيشرفته‌ترين فناوري‌هـا برخوردار بوده و معتبرترين استانداردهاي روز دنيا را دارد.

يكي از بخش‌هاي اصلي تشكيل دهنده يك مجموعه طراحي پروژه‌هاي صنايع نفت و گاز و پتروشيمي، بخش پايپينگ مي‌باشد و لوله به عنوان  مهم‌ترين قسمت از مجموعه پايپينگ است كه بخش وسيعي از طراحي پروژه‌ها را  به خود اختصاص مي‌دهد و داراي انواع مختلفي است. بطور كل لوله‌ها در بخش صنعتي به دو دسته لوله‌هاي فلزي و لوله‌هاي غيرفلزي تقسيم مي‌شوند كه هركدام كاربردهايي متفاوت و متنوعي دارند. كه در ادامه تنها به بررسي ويژگي‌ها و كاربردهاي لوله‌هاي فلزي مي‌پردازيم.

  1. انواع لوله‌هاي فلزي
  1. لوله‌هاي فولادي ضد زنگ (Stainlss Steel)                                                      

اين نوع فولاد تركيبي از آلياژ آهن، كرم و نيكل مي‌باشد و بسته به ميزان كرم و نيكل موجود در فولاد از انواع متنوعي برخوردار است. در واقع تعداد زياد انواع و رده‌هاي فولاد ضد زنگ نشانگر آن است كه اين فولادها به طور وسيعي در صنايع مختلف كاربرد دارند.

با توجه به سختي فرآيند ساخت اين نوع فولاد  معمولا از قيمت بالايي برخوردار مي‌باشند، كه همين موضوع سبب گشته تا در پروژه‌هايي كه هزينه جزء پارامترهاي كم اهميت تلقي شود، بكار رود.

جالب است بدانيد در صورتي‌كه عمليات پرداخت سطحي بر روي لوله‌ها انجام گيرد اين لوله‌ها قابليت آن را دارند تا از نفود و رشد ميكروب‌ها جلوگيري نمايند و امكان استفاده در صنايع غذايي و آشاميدني را پيدا مي‌كنند.

از خصوصيات اين فولادها مي‌توان به مقاومت بالاي آن‌ها در برابر فشار، خوردگي و دماي بالا اشاره كرد.

  1. فولاد آلياژي (Low Temperature Carbon Steel)                                

فولاد آلياژي از كربن وآهن و برخي مواد و فلزات مانند سيليس، مولبيدن، منگنز و … با عيار بسيار پايين ساخته مي‌شود.

اين نوع از لوله‌هاي فولاد آلياژي به علت پايين بودن انبساط حرارتي آن‌ها نسبت به ساير فولادها بيشتر در خطوط گاز سرد و خشك مانندخطوط نيتروژن و سيالات سرد با فشار متوسط و بالا استفاده مي‌گردند.

  1. فولادهاي آلياژي كربن دار( Alloy Steel)

فولادهاي آلياژي كربن دار، آلياژهاي ديگـري از آهن هسـتند كه با افـزودن كربن، سـيليس و فلزاتي همچون مولبيدن، نيكل، واناديم، كرم و برخي ديگر از فلزات با عيار بالا ايجاد مي‌شود.

  1. لوله‌هاي فولادي

مزيت استفاده از لوله‌هاي فولادي به پارامتر مقاومت و هزينه نسبي بستگي دارد. اين نوع لوله‌ها  نسبت به پرتوهاي UV و محيط‌هاي با دماي زياد مقاوم هستند.

 از ديگر مزيت‌هاي اين نوع لوله‌ها مي‌توان به قابليت جوشكاري، مقاومت در برابر خوردگي، دوام و هزينه مناسب اشاره كرد.

  بطور كل لوله هـاي فولادي را بر اساس نوع ساخت به دو دسته لوله‌هـاي درزدار و لوله‌هــاي بدون درز تقسيم مي‌نمايند.

  1. لوله‌هــاي بدون درز

لوله فولادي بدون درز در اصطلاح به لوله مانسمان يا سيم لس (seam-less) معروفند. واژه «بدون درز» به معني عدم وجود درزهاي جوش است.

 در فرايند توليد اين دسته از محصولات از مقاطع فولادي اعم از شمش استفاده مي‌شود و پس از حرارت و كشش و ساير فرايندها به لوله فولادي تبديل مي‌شود.

همچنين از اين لوله‌ها معمولا در شرايطي استفاده مي‌شود كه دما و فشار افزايش مي‌يابند.

لوله‌هاي فولادي بدون درز در موارد مختلف در صنعت نفت و گاز به كار مي‌روند:

عمليات‌هاي بالادستي (لوله‌هاي نفتي) (OTCG)

عمليات‌هاي مياني (انتقال و توزيع سيالات مانند نفت، گاز، بخار، اسيدها، دوغاب‌ها)

عمليات‌هاي پايين دستي (لوله‌هاي فرايندي براي تصفيه نفت و گاز در محصولات مشتق شده)

كاربردهاي لوله كشي عمومي در زمينه تأسيسات

  1. لوله‌هاي درزدار

لوله‌هاي درزدار ((welded pipe،  به لوله‌هايي گفته مي‌شود كه از شكل‌دهي و جوش دادن ورق‌هاي فولادي با ضخامت‌ها و جنس‌هاي مختلف توليد مي‌شوند.

بدين صورت كه ابتدا ورقه‌هايي با ضخامت‌هاي متفاوت و بر پايه اندازه نهايي لوله برش داده مي‌شوند، سپس به دستگاه نورد منتقل شده  و بعد از آن درز به وجود آمده جوشكاري مي‌شود در واقع لوله بدون درز، از جوش دادن دو سر ورق فولادي ساخته شده و به همين دليل لوله به شكل يكنواخت نبوده و درزدار است.

لوله درزدار، داراي سختي زيادي هستند و مي‌توانند نيرو و فشار بالايي را تحمل كنند و با توجه به وزن كمي كه دارند بسيار مقرون به صرفه و اقتصادي هستند.

لوله‌هاي درزدار بر اساسي نوع روشي كه به واسطه آن ورق‌هاي فولادي به هم جوش داده مي‌شوند به دسته‌هاي جوشكاري الكتريكي، زيرپودري و ذوبي الكتريكي تقسيم مي‌شوند كه در ادامه به اختصار تشريح شده‌اند.

  • جوشكاري الكتريكي (Electric Resistance Welded)

 در فرآيند جوشكاري الكتريكي لبه‌هاي ورق در اثر حرارت يك  دستگاه جوش الكتريكي به حالت مذاب درآمده و به يكديگر جوش مي‌خورند، به لوله‌هايي كه بر اثر جوشكاري الكتريكي حاصل مي‌شوند به اختصار ERW گفته مي‌شود.

  • جوشكاري زيرپودري (Submerged Arc Welding)

 يكي از پركاربردترين روش‌هاي جوشكاري در صنعت است. در اين روش وقتي لبه‌هاي ورق با يكديگر نور مي شوند شكافي V شكل بين آن‌ها به وجود مي‌آيد كه با دستگاه جوش قوس الكتريكي شكاف را با زير پودرهاي مخصوص پر مي‌كند.

  • جوشكاري ذوبي الكتريكي  (Electric Fusion Welding) 

 از اين روش جوشكاري در توليد لوله درز مستقيم و يا درز مخفي استفاده مي‌شود. لوله‌هاي درزداري  كه به وسيله اين نوع جوش كاري توليد مي‌شوند به لوله هاي EFW معروفند.

  1. اتصالات فشار قوي

اتصالات فشار قوي دستهاي از اتصالات صنعتي هستند كه نقش مهمي در رشد صنايع مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشيمي دارند.

 اگرچه اتصالات فشار قوي تجهيزات بسيار كوچكي هستند اما قلب صنايع انتقال سيالات محسوب مي‌شوند؛ اين اتصالات معمولاً از فولاد و آلياژهاي خاص ساخته ميشوند كه بسته به فشار سيال و اندازه ساير تجهيزات داراي انواع مختلفي هستند.

 از جمله اتصالات فشار قوي كه توسط شركت پتروسا تأمين و توليد مي‌گردد مي توان به انواع  زانويي (جوشي و دنده اي)، فلنج (كور، لبه دار، گلودارو ساكت)، سه راهي، درپوش، رابط و مهره ماسوره اشاره كرد.

 از آن‌جا كه جابه‌جايي اين سيالات همواره با فشار زيادي و درجه حرارت بالا صورت مي‌گيرد لازم است تا با بررسي دقيق ميزان جابه‌جايي از متناسب‌ترين نوع از اتصالات استفاده شود.

  • برخي از مشتريان ما

گروه مپنا، ماموت، شركت نفت ايرانول،گلوبال پترو تك و...

باتوجه به تنوع و پيچيدگي‌هاي صنعت نفت، گاز و پتروشيمي كارشناسان شركت آماده پاسخگويي به سوالات شما هستند. جهت مشاوره مي‌توانيد با شماره 86073350-021 و يا از طريق سايت info@petrosaco.com  با ما تماس حاصل نماييد.

آدرس سايت فارسي: petrosaco.com/fa

آدرس سايت انگليسي: petrosaco.com

 

با صفر كمتر !!!! به مسافرت داخلي و خارجي برويد !


دكتر تيكت | مرجع هوشمند خدمات گردشگري شامل : تور كيش | بليت هواپيما هاي داخلي و خارجي | بليت اتوبوس | بليت قطار | صادر كننده واچر هتل هاي داخلي و خارجي و تور هاي تركيبي و دلخواه يكي از مهم ترين و قديمي ترين و معتبر ترين سرويس هايي است كه بصورت اينترنتي در ايران مشغول خدمت رساني به مردم كشور عزيزمان ميباشد . دكترتيكت اميد دارد با پشتيباني 24 ساعته در 7 روز هفته بتوانيد نسبت به خريد بليط هواپيما در پروازهاي خارجي و پروازهاي داخلي و ، خريد بليط اتوبوس، رزرو هتل و بليط قطار بهترين و ساده ترين راهكار براي خريد هاي اينترنتي خدمات گردشگري و سفر شما را فراهم آورد.
https://drticket.ir

دكترتيكت تلاش دارد تا اولين گزينه شما مسافر گرامي در برنامه ريزي و حركت به سمت زيباترين محيطهاي جذاب گردشگري و تجاري در سراسر ايران و جهان باشد.

لازم به توضيح است : سايت جديد دكتر تيكت بر اساس نظر سنجي مشتريان محترم با امكانات و خدمات بيشتر آماده و به روز رساني گرديده در هنگام خريد به آدرس ( Drticket.ir ) سايت دقت فرماييد تا در دام كلاهبرداران و فريب كاران نيافتاده و متحمل خسارت نشويد.

ما دكتراي فروش تيكت داريم

وب سايت ما : https://drticket.ir 

 

چطور بهترين پلي استيشن پرو را انتخاب كنيم؟ قيمت پلي استيشن 4 چقدر است؟

راه هاي خريد بهترين پلي استيشن 4 پرو با كمترين قيمت

اگر به دنبال خريد ps4 هستيد حتما يكي از بهترين مدلها، پرو هست. ولي تفاوت مدل پلي استيشن پرو با مدل هاي قبلي در چيست؟

اولين تفاوت در ويژگي ظاهري اين كنسول است. اين مدل نيز مانند مدل اسليم از پوشش مات استفاده كرده است. ولي اندازه كنسول بزرگ تر شده است به طوري كه انگار دو پلي استيشن اسليم بر روي يكديگر قرار گرفته است.

از مهم ترين برتري هاي ديگر مدل پرو ميتوان به كارت گرافيكي قوي اين مدل اشاره كرد. كنسول جديد از پردازنده گرافيكي بر پايه Radeon با قدرت ?.? ترافلاپس استفاده مي‌كند كه پيشرفتي بزرگ نسبت به پردازنده ?.?? ترافلاپسي مدل‌هاي اسليم و اصلي است..

اين مدل فقط با ظرفيت 1 ترا ارائه شده است. افزايش قدرت در اين مدل باعث شده تا قابليت اجراي بازي ها و ويديوها با رزولشن 4k  فراهم شود. همجنين عملكرد هدست واقعيت مجازي نيز به نحو قابل توجهي افزايش پيدا كرده است.

پلي استيشن 4 پرو به دو صورت مي‌تواند خروجي با وضوح  4kرا در اختيار استفاده‌كنندگان قرار دهد:

1-خود بازي در چنين سطح از رزولوشن رندر و اجرا شود

2-كنسول، بازي‌هايي را كه در وضوح تصوير پايين‌تري اجرا مي‌شوند، ارتقا داده و به  4kبرساند.

خريد كنسول پلي استيشن 4 پرو براي چه كساني مفيد است؟

بگذاريد بيش از هر توضيح اضافه‌اي، خيال شما را از يك دغدغه بزرگ آسوده كنيم. اگر تلويزيون و يا نمايشگري با پشتيباني از رزولوشن  4kو تكنولوژي HDR در اختيار نداريد، خريد پلي استيشن 4 پرو به شما توصيه نمي‌شود.

ولي اگر مايل به خريد اين مدل بوديد يادتون باشه كه پلي استيشن 5 تيز در بازار عرضه شده و بهتره با اين شرايط دلار به سراغ مدل هاي آكبند نريد.

به راحتي ميتونيد يك كنسول دست دوم را با قيمت مناسب تهيه كنيد و خودتون را آماده كنيد براي خريد جديدترين نسل كنسول پليرها.

خوب اگه سوالتون اين هست كه چطور كنسول دست دوم بخرم؟ يا پلي استيشن كاركرده خودم رو چطور بفروشم ما براي اين هم راه حل داريم.

اول از اطرافيانتون شروع كنيد. اگر كسي قصد خريد يا فروش كنسول دارد، بهترين راه معامله با آنهاست.

در غير اين صورت ما به شما يك اپليكيشن تخصصي براي اين كار معرفي ميكنيم. شما ميتوانيد با نصب اپليكيشن گيمباز به راحتي كنسول دست دوم را به صورت مستقيم از فروشنده خريداري كنيد و يا كنسول خود را براي معاوضه يا فروش قرار بديد.

براي به دست آوردن قيمت انواع پلي استيشن ها يا تجهيزات جانبي گيم كافيه يه چرخي در سايت گيمباز بزنيد تا بتونيد اطلاعات كسب كنيد.

اگه دنبال تورنمنت هم هستيد به اينستاگرام گيمباز سر بزنيد و از آخرين اخبار تورنمنت هاي آنلاين باخبر بشيد.

تبريك ميكم! حالا كه كنسول مورد علاقتون رو خريداري كريد وقتشه كه بريد و تجهيزات جانبي متل كنترلر و  هدست رو هم مطابق با سليقه تون انتخاب كنيد.

گيمباز براي اين كار نيز يك بخش عالي داره. بعد از نصب برنامه ميتونيد به بخش تجهيزات بريد و وسايل و تجهيزاتي كه لازم داريد رو با مناسب ترين قيمت به صورت مستقيم از فروشنده ها خريداري كنيد.

 

 

فيليمو باكس معرفي شد؛ ورود اولين سخت افزار هلدينگ صبا ايده به بازار

نوشتهامير مستكيندوشنبه، ?? مرداد ????

هلدينگ صبا ايده امروز از اولين سخت‌افزار خود تحت عنوان «فيليمو باكس» رونمايي كرد. اين گجت اندرويدي به كاربران اجازه مي‌دهد تا در تلويزيون‌هاي خود، تجربه‌ي استفاده از محتواي فيليمو را با كيفيت 4K داشته باشند.

مشخصات سخت‌افزاري فيليمو باكس

y240_a7.jpg 

 

 

فيليمو باكس كه با كد FB-101 معرفي شده، از فناوري 4K HDR بهره مي‌برد. در واقع كاربران مي‌توانند از رزولوشن 4K با پشتيباني از ?? فريم در ثانيه استفاده كنند. از سوي ديگر چيپست آن نيز AMLogic S905X2 اعلام شده كه داراي يك پردازنده‌ي ? هسته‌اي و ?? بيتي با حداكثر فركانس پردازشي ? گيگاهرتز است.

فيليمو همچنين گفته كه اين باكس اندرويدي از ? گيگابايت حافظه رم DDR4 بهره مي‌برد. همچنين ?? گيگابايت حافظه داخلي از نوع EMMC در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد كه عملكرد بسيار سريعي دارد.

 

 

فيليمو باكس از پلتفرم نرم افزاري «اندرويد TV» نسخه ?.? استفاده مي‌كند و نكته مهم اينجاست كه مي‌توانيد با زبان انگليسي، با دستيار گوگل صحبت كنيد يا از طريق فروشگاه پلي استور، اپليكيشن‌هاي مختلف را روي آن نصب كنيد. فيليمو همچنين مي‌گويد كه اين باكس مي‌تواند تا شعاع ??? متري به WiFi متصل شود.

مديرعامل صبا ايده: فيليمو باكس روي سهم بازار ما اثر خواهد داشت

«محمدجواد شكوري مقدم»، مديرعامل صبا ايده در گفتگو با ديجياتو درباره فيليمو باكس، توسعه آن و اينكه اين محصول دقيقا ساخت كجاست، گفت: «پروژه فيليمو باكس از مدت‌ها قبل با تحقيق درباره كيفيت و مشخصات فني به عنوان اهداف توسعه‌اي فيليمو در دستور كار قرار گرفت و مراحل ساخت آن در كشور چين طي شد. براي فيليمو به عنوان پلتفرم پيشروي سرگرمي عرضه محصولي كه كيفيت بالايي داشته باشد و تجربه كاربري متفاوتي را رقم بزند يكي از مهمترين اهداف است

در اين ميان خبر مهمي كه شكوري مقدم مي‌دهد، اين است كه به زودي خط توليد فيليمو باكس داخل كشور نيز راه اندازي خواهد شد.

 

 

فيليمو اكنون اين محصول را با قيمت ??? هزار تومان قيمت خريد اندرويد باكس در ديجي‌كالا عرضه كرده است اما سوال مهم‌تر اينجاست كه مزيت رقابتي فيليمو باكس با ديگر اندرويد باكس‌هاي موجود در بازار چيست؟ شكوري مقدم اعلام مي‌كند كه مشخصات فني به كار گرفته در آن و عرضه آن در بازار با سوبسيد اوليه باعث كاهش ?? درصدي قيمت نسبت به دستگاه‌هايي با كيفيت سخت‌افزاري مشابه مي‌شود: «كاربران مي‌توانند با قيمت بسيار پايين‌تر خدمات باكيفيتي را در نمايشگرهاي بزرگ دريافت كنند كه حتي تجربه بسيار متفاوتي نسبت به ساير روش‌هاي تماشا از جمله وب‌سايت و اپليكيشن‌ براي آن‌ها رقم خواهد زد

در واقع، اكنون اگرچه فيليمو باكس قيمتي ??? هزار توماني دارد اما اين شركت در حال ارائه سوبسيد ?? درصدي روي آن است. اما آيا ارزش افزوده‌اي كه اين سخت‌افزار نسبت به اپليكيشن يا وب‌سايت فيليمو ارائه مي‌دهد، هزينه‌ي خريدش را براي كاربر توجيه مي‌كند؟

مديرعامل هلدينگ صبا ايده به ديجياتو مي‌گويد كه حدود ?? درصد از كاربران فيليمو از طريق تلويزيون‌هاي هوشمند از سرويس استفاده مي‌كنند كه اين عدد در مقايسه با آمار ?? درصدي كاربران سرويس‌هاي جهاني از جمله نت‌فليكس، اختلاف قابل ملاحظه‌اي دارد. او در همين رابطه توضيح داد:

«اين اختلاف به اين دليل است كه امكانات سيستم عامل‌هاي تلويزيون‌هاي هوشمند براي تماشاي ويديو‌هاي بلند مناسب نيستند و با رابط كاربري نسبتا ضعيف تجربه كاربري مطلوبي ارائه نمي‌دهند. تنها راه ما اين بود كه وارد حوزه ديوايس شويم و فيليمو باكسي را عرضه كنيم كه تجربه بسيار متفاوتي رقم مي‌زند. بزرگترين كمك فيليمو باكس اين است كه موانع استفاده كاربر را برطرف مي‌كند و او را نسبت به تماشا در نمايشگرهاي بزرگ تشويق مي‌كند

با اين‌حال، واقعيت اين است كه صبا ايده قدم در راهي گذاشته كه حتي بسياري از كمپاني‌هاي بزرگ حوزه VOD هم هنوز در آن حركت نكرده‌اند. اما استدلال شكوري مقدم متفاوت است و مي‌گويد در دنيا كسب و كارهاي بزرگي به طور تخصصي در زمينه باكس فعاليت مي‌كنند و با پلتفرم‌ها از جمله نت‌فليكس و هلو همكاري مشترك دارند، اما در ايران به طور مشخص مجموعه يا برند شناخته شده‌اي روي محصول باكس فعاليت نمي‌كند: «به همين دليل ما متناسب با نيازهاي‌مان دست به كار شديم

 

 

او اگرچه به اين سوال كه اكنون فيليمو چه سهمي از بازار VODها دارد پاسخ نمي‌دهد، اما در جواب به سوال ديگر ديجياتو مبني بر اينكه همين سخت‌افزار چقدر مي‌تواند باعث افزايش سهم فيليمو از اين بازار شود، مي‌گويد:

«در حال حاضر و تا قبل از عرضه فيليمو باكس حدود ?? تا ?? درصد از تماشا توسط كاربران فيليمو در تلويزيون‌هاي خانگي رقم مي‌خورد كه آمار جهاني آن حدود ?? درصد است. از ميان بردن اين اختلاف تماشا در نمايشگرهاي بزرگ مهمترين دليل فيليمو براي توليد و عرضه باكس اختصاصي است كه به طور موازي مي‌تواند روي سهم بازار هم اثر بگذارد

شكوري مقدم از سوي ديگر مي‌گويد كه قرار نيست فيليمو باكس، محتواي متفاوتي را -حتي براي زمان محدود- عرضه كند و محتوا در سايت، اپليكيشن و فيليمو باكس يكسان خواهد بود. اما نكته مهم ديگري كه مطرح مي‌شود، اولين تجربه فعاليت سخت‌افزاري در هلدينگ صبا ايده است. آيا اين هلدينگ نرم‌افزاري و پلتفرم محور آمادگي پشتيباني لازم از يك محصول سخت‌افزاري را دارد؟ شكوري مقدم به ديجياتو گفت:

«ما با تعهد گارانتي ?? ماهه محصول را عرضه مي‌كنيم و از نظر فني هم به صورت ?? ساعته در ? روز هفته به كاربران خدمات مي‌دهيم. ما به دنبال رفتارسازي در زمينه تماشا روي تلويزيون‌هاي خانگي هستيم و به همين دليل فيليمو باكس را با سوبسيد ?? درصدي به بازار عرضه كرديم چرا كه بهبود تجربه كاربري مهمتر از دغدغه‌هاي ديگر در حوزه فروش است